Młodość i energia. Za kierownicą Audi Q2

Nowy kompaktowy SUV zachwyca formą i mocą. Nie dość, że ucieleśniające sportowy styl życia Audi Q2 wygląda doskonale, to jeszcze zostało wyposażony w wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Testujemy model Q2 na trasie Warszawa-Gdańsk. W fotelu siedzi się niczym w sportowym aucie, a do tego dochodzi typowa dla SUV-ów widoczność. Ruszamy!

 

W dobrej formie

Przebojowe i wszechstronne Audi Q2 sprawdzi się i podczas offroadowych wypraw – dzięki krótkim zwisom i prawie 15-centymetrowemu prześwitowi bez wysiłku pokonuje wzniesienia – i na miejskie przeprawy. Swoim wyglądem samochód przypomina niezawodne SUV-y, z kolei niski dach i wysoko przebiegająca linia okien przywodzą na myśl stylistykę coupé. Detale, które przyciągają nasz wzrok, to reflektory w kształcie klinów, wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i duże wloty powietrza. Ten model to prawdziwy kulturysta w świecie motoryzacji. Nic dziwnego, że zdobył tytuł „Najlepszego z najlepszych” w konkursie Automotive Brand Contest – jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w przemyśle samochodowym. Długi spoiler na brzegu dachu i dyfuzor wyglądający niczym terenowa osłona podwozia tworzą dynamiczny obraz tyłu pojazdu. Na plecach tego wysportowanego modelu kryje się obszerny bagażnik o pojemności 405 litrów (maksymalnie 1050 litrów) – idealny dla sporych zakupów, a w oparciu tylnych siedzeń znajduje się tunel – sprawdzona opcja dla sprzętu sportowego, nawet dla długich nart. Na nasze życzenie pokrywa bagażnika otwiera się i zamyka elektrycznie.

Informacja i rozrywka

Audi Q2 wyposażono w systemy connectivity i infotainment – rozwiązania przeniesione z klasy luksusowych limuzyn. Za pomocą opcjonalnego touchpada możemy pisać w czasie jazdy oraz powiększać i pomniejszać mapy, a nasi pasażerowie, za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi, mogą – używając własnych smartfonów czy tabletów – surfować po internecie i korzystać ze streamingu. Obrazy prędkościomierza i obrotomierza wyświetlane są na ekranie opcjonalnego systemu Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy wyświetlacz ma możliwość pokazywania bogatych w detale grafik. Do tego head up display, czyli wyświetlacz danych na szybie pokazuje w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje, w tym wskazówki nawigacji i prędkość. To jednak nie wszystko. Na życzenie, na monitorze systemu infotainment pokazują się także usługi Audi online: informacje o parkingach, ceny paliwa i aktualne wiadomości ze świata. W ten sam sposób możemy też korzystać z Twittera i z wybranej zawartości smartfonów, a darmowa aplikacja umożliwi nam streaming mediów oraz przeniesienie kalendarza ze smartfona – prosto na monitor w samochodzie. A do tego wszystkiego jest niski poziom hałasu we wnętrzu, a do naszej dyspozycji pozostaje system nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System – lepiej już być nie może.

_DSF5719 2_sRGB
fot. Wojtek Woźniak

Asekuracja na trasie

Wsparcie w krytycznych sytuacjach zapewnia standardowy asystent awaryjnego hamowania. Audi Q2 hamuje automatycznie, gdy na jezdni pojawia się niespodziewana przeszkoda. Dodatkowo odpowiednie systemy wsparcia sprawiają, że samochód samoczynnie utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu i przy prędkości do 65 km/h przejmuje na krótko kierowanie autem, monitoruje martwy punkt, rozpoznaje znaki drogowe i pomaga pozostać na obranym pasie ruchu przy prędkości powyżej 60 km/h. Jeśli nie zareagujemy na ostrzeżenia asystenta utrzymania toru jazdy, asystent awaryjnego hamowania w nagłych wypadkach samoczynnie zatrzyma samochód. Ten SUV o długości 4,19 m wjeżdża też samodzielnie na miejsca parkingowe, a asystent przejmuje także funkcję wyjeżdżania z miejsc parkingowych. Przy tych manewrach, ingerencja kierującego ogranicza się do włączania właściwych biegów, dodawania gazu i hamowania. Stawiamy pięć z plusem.

Udostępnij
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
Udostępnij
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Najnowsze