Piątka na piątkę

12 kwietnia rozpoczyna się w Mediolanie impreza, na którą co roku czeka cały świat dizajnu i architektury – Salone del Mobile. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was zestawienie najciekawszych wystaw i premier, których po prostu nie można ominąć.

Cradle collection (Benjamin Hubert dla Moroso)

cradle01

img_6_1369073980_5a42f729c572f7ff7335f409e1b0f46e

Nowa kolekcja Benjamina Huberta z brytyjskiej firmy Layer została zaprojektowana dla prawdziwego giganta dizajnu – Moroso. Zasadza się na połączeniu dwóch typowych rodzajów siedziska: hamaku z siatki i klasycznego lounge chair. Fotel jest wykonany za pomocą specjalnie dostosowanej technologii CNC, dzięki czemu nieelastyczne z charakteru tworzywo siedziska miękko układa się pod ciężarem siedzącej osoby. Ostre architektoniczne linie materiału kontrastują z obłą sylwetką fotela, zaś innowacyjna technologia jego wykonania wpływa na oszczędność produkcji.

W Mediolanie odbędzie się premiera produktu.

Offline chair (Agata Nowak)

offline-chair-03_1340_c

offline2

O Agacie Nowak, polskiej projektantce produktu, pisaliśmy już na łamach papierowego wydania Futu. Agata traktuje dizajn konceptualnie i stawia diagnozy dotyczące współczesnego społeczeństwa, przy zachowaniu jakości funkcjonalności mebli, które tworzy.

W Mediolanie pokaże fotel Offline Chair, który posiada kieszeń na.. smartfona. Zamykająca forma krzesła i wieńczący je kaptur mają sprzyjać ograniczeniu bodźców zewnętrznych. Dzięki formie mebla, użytkownik ma łatwiej doświadczać skupienia i refleksji, które w XXI w. wydają się być dobrem luksusowym.

Polski dizajn na Triennale

Zrzut ekranu 2016-04-08 o 10.56.16Anna Lyszcz, „Tapio”

Zrzut ekranu 2016-04-08 o 10.56.33Bartosz Mucha, „Tripod”

Kuratorka polskiej wystawy w Società per le Belle Arti ed Esposizione Permanente Magdalena Kochanowska mówi:

Pierwsze trzy zasady dobrego designu Dietera Ramsa odnoszą się do innowacyjności, funkcjonalności i estetyki. Polska wystawa opowie o tym, że projektowanie poza tym, że wchodzi w relacje z całym spektrum współczesnych problemów, ma pewne cechy stałe: piękno i użyteczność. Dzięki nim projektanci mogą „przemycać” do naszej kultury codziennej nowe zachowania i wartości: dbałość o tradycję, indywidualizm, trwałość, bardziej świadomy i zrównoważony tryb życia.

„Piękno i pragmatyzm” w sposób czuły i refleksyjny traktuje temat codzienności kultury materialnej, od której nie sposób jest uciec czy się tego chce, czy nie.

No Sauna (Ventura Lambrate)

thinking-traditions-academies-ventura-lambrate-milan-design-week-2016-exhibition_dezeen_936_1

Ventura Lambrate to część mediolańskiej imprezy, która jest prawdziwym inkubatorem trendów i nowej myśli w dizajnie. W tym roku pokaże m.in. wystawę fińskiego dizajnu „No Sauna”. Finlandia dla wielu to kraj-zagadka na projektowej mapie Europy, który kojarzy się z naturalną elegancją Alvara Aalto, ale jednocześnie intensywnością wzorów Marimekko. Jakie jest prawdziwe oblicze fińskiego dizajnu? – na to pytanie chcą odpowiedzieć kuratorzy wystawy o przewrotnym tytule.

„Projektujemy obiekty, które mówią coś o fińskim dizajnie, ale też tłumacza naszą kulturę i to, jak ją postrzegamy”, mówi Lea Randebrock, jedna z biorących udział w wystawie projektantek.

COS x Sou Fujimoto

1 FRONTAL VIEW

2 INTERIOR VIEW

W starym kinie w centrum Mediolanu na pięć dni powstanie las ze światła i cienia, stworzony przez Sou Fujimoto. Instalacja to wynik piątej już odsłony współpracy marki COS z Salone del Mobile. W poprzednich latach firma współpracowała między innymi z Nendo i Snarkitecture. Dlaczego wybór w tym roku padł na Fujimoto?

Urodzony w 1971 r. architekt słynie z umiłowania dla minimalizmu i umiejętności mistrzowskiego opanowania przestrzeni negatywnej w swoich projektach. Co łączy COS i Fujimoto? Ponadczasowe podejście do projektowania.

Interaktywna instalacja architekta porusza się ze światła i cienia, reagując na użytkownika. Jej autor mówi:

„W instalacji dla COSa starałem się stworzyć las. Las, który składa się z niezliczonej ilości snopów światła, które spadają z góry w dół. Światło to pulsuje i nieustannie się zmienia. Ludzie meandrują pomiędzy drzewami, jak gdyby blask lasu ich uwodził. Światło i ludzie wchodzą ze sobą w płynną interakcję, której byt definiowany jest przez ich wzajemne przenikanie.”

Spokespeople 2.Architekt z przedstawicielami COS.

 

Udostępnij
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
Udostępnij
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Zobacz też

Najnowsze