Tech Thursday: najlepsze narzędzia do prototypowania, cz. 2

Trudno w gąszczu możliwości wybrać najlepsze narzędzie do pracy nad projektem. W Futu dbamy o jakość dizajnu – również tego cyfrowego – dlatego przedstawiamy drugą część przeglądu nowoczesnych narzędzi do prototypowania.

Flinto for Mac

maxresdefault

aplikacja desktopowa, cena od 99 USD

Jeśli przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, sukces dwóch narzędzi stworzonych w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy jest oczywisty. Czym Flinto for Mac i Principle przegoniły tak wygodne i dopracowane narzędzia jak InVision czy Axure? Tym, że styl pracy we Flinto i Principle jest taki sam jak w coraz popularniejszym narzędziu graficznym wielu web designerów – Sketchu. We Flinto i Principle pracuje się na artboardach i warstwach wektorowych bądź bitmapach, które można bezpośrednio importować ze Sketcha i animować. Flinto to niekwestionowany król szybkości. Zaanimowanie w 5 minut prostego interfejsu to przeciętny czas pracy w tym narzędziu przy pewnym stopniu płynności. Projektanci zaznajomieni z interfejsem Sketcha uczą się Flinto od razu, a trójwymiarowe interakcje i łatwość udostępniania plików sprawiają, że jest nie tylko prostym, ale i niezwykle wygodnym narzędziem.

Principle

principle

aplikacja desktopowa, cena od 99 USD

Principle to narzędzie desktopowe, które może przerwać wasz długoletni związek z AfterEffectem ze względu na prosty fakt – oszczędza mnóstwo waszego czasu. Animacje tworzy się w dwóch trybach – podczas przejść między ekranami i kiedy na jednym ekranie użytkownik wchodzi w interakcję z konkretnym elementem (np. scrolluje tekst). Za pierwszy typ animacji odpowiada panel Animate, za drugi – panel Drivers. Principle w ciągu kilkunastu miesięcy zdobył ogromną liczbę użytkowników i rozwinął aktywną społeczność. Uczenie się z setek tutoriali i darmowych plików źródłowych sprawia, że to bardzo szybko przyswajalny soft, w którym bardzo szybko można tworzyć animacje w formatach mov i gif.

InVision App

invision

aplikacja webowa, w wersji darmowej: 1 prototyp, wersja płatna: od 25 USD miesięcznie, nieograniczona liczba projektów

Nikt nie jest samotną wyspą, a projektant nie jest nią na pewno. Projektanci InVision mogli nie znać dorobku Johna Donna, autora tej powszechnie znanej mądrości, lecz sami dobrze wiedzieli, że naprawdę udany projekt zawsze jest projektem zespołowym. Możliwość pracy grupowej w trybie rzeczywistym, rozbudowany system tworzenia wersji projektów i dodawania komentarzy czy poprawek, a także nieograniczone możliwości testowania projektów na użytkownikach – to cechy InVision, których nie można znaleźć w innych webowych aplikacjach do prototypowania.

„InVision sprawia, że użytkownik zaczyna myśleć o sobie jako o kimś, kto może komentować interakcje w produkcie, który testuje, zamiast o kimś, kto może tylko powiedzieć „Jaki fajny mockup!”, nie myśląc o tym, jak projekt tak naprawdę działa” – mówi o InVision David Anderson z Houzz. Andrew Crow z Ubera dodaje, że „InVision pomaga im tworzyć rozwiązania tak szybko, jak tylko możliwe. Pomaga zrozumieć, czy dizajn projektu sprawia, że projekt będzie działał naprawdę dobrze”.

Tempo pracy w InVision również ma znaczenie. Po załadowaniu pliku jpg lub png z projektem, w zaledwie parę minut dzięki dodawaniu heatpointów i gestów do projektu można statyczne makiety zamienić we w pełni klikalne prototypy.

UXPin

uxpin

aplikacja webowa, wersja darmowa: 30 dni; wersja PRO od 29 USD miesięcznie

Jeśli któraś firma tworząca produkt do prototypowania zrobiła tyle dobrego, co UXPin, zasługuje na order i oklaski. UXPin przypinać go nie musi – wystarczy, że jest jednym z liderów na rynku prototypowania na świecie. Stworzył też masywną bibliotekę treści online – od eboków o trendach w projektowaniu na rok 2016 po podręczniki do podstaw UX-u. Wszystkie ebooki można pobrać ze strony UXPin za darmo. UXPin to zaawansowane narzędzie zarówno do pracy nad makietami, jak i do tworzenia prototypów na podstawie projektów produktów. W edytorze webowym pozwala tworzyć zarówno wireframe’y z dużą łatwością, jak i pozwala na wczytywanie projektów z Photoshopa i Sketcha i późniejsze wzbogacanie je o interakcje. W przeciwieństwie do większości narzędzi pozwalających na animację poprzez dodawanie heatpointów do plików png/jpg, wybór wbudowanych interakcji wykracza poza bazowe rodzaje przejść między ekranami i dziesięć najpopularniejszych gestów. Ponadto, dzięki systemowi tworzenia komentarzy umożliwia sesje testowe z wyznaczaniem konkretnych zadań dla użytkowników i nagrywaniem testów dla późniejszej analizy.

Czy ktoś jeszcze pamięta, że zanim ta gdańska firma podbiła Dolinę Krzemową i zaczęła świadczyć usługi takim gigantom jak USA Today i PayPal, zaczynała od tworzenia papierowych notesów z kształtem iPhona, ułatwiających rysowanie prototypów papierowych na papierze? Sześć lat po ukazaniu się pierwszych notesów na rynku i cztery lata po wprowadzeniu aplikacji webowej, jest wiodącym graczem w swojej dziedzinie.

Udostępnij
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
Udostępnij
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Najnowsze